tisdag 20 januari 2009

Tennis!

Var iväg och tränade tennis igår, var på tiden har inte tränat sedan före jul, pga uppehåll och sjukdom. Vad kul det är att spela tennis, man blir så glad av att vara där. Vi var bara 4 stycken, vilket gör att det blir desto mer jobbigt, man får spela mer. I slutet spelade vi dubbel, match till och med. När jag kom hem och hade setat ett tag kände jag stelheten komma, undrar om det är åldern, så här snabbt stel blev man ju inte för ett tag sen. Kul var det i alla fall, jag har hamnat helt rätt, undrar om jag kan få med mig syrran snart???

Igår sökte jag jobb igen, som försäljare av värmepumpar, hahaha, jag sälja värmepumpar, låter helt otroligt. Jag vet att det är dumt att skratta åt sig själv, att inte tro att man skulle klara det, men jag tror faktiskt att jag skulle kunna sälja värmepumpar, man hör ju folk prata om det, senast igår pratade vi om det, att folk som har det är nöjda med det. Jag tror det vore rätt kul, vet man att det är en bra sak så kan man ju stå för det man säljer. Jag tycker att det skulle vara svårare och jobbigare att sälja telefonabonnemang per telefon, det är så uttjatat, ibland kan det ringa försäljare som vill att man ska byta telefonabonnemang flera gånger på en vecka, det kommer i ett stim oftast, undrar vad det beror på? Ska jag bli försäljare måste det verkligen vara något som jag tror på, annars ber jag nog om ursäkt för att jag kommer, sedan säger jag nog att de behöver inte köpa det om de inte vill :-)).

1 kommentar:

~* marie *~ sa...

Vilken tur att vi har jordvärme, slipper du komma till mej :-) Jag släpper ng inte in en försäljare ;-))
Tycker däremot att du ska sattsa på föreläsning, jag skulle lätt komma och lyssna!
KRAMAR