torsdag 22 januari 2009

Fick jobbet!!

Ja, jag fick jobbet på Hinseberg som kock, jättekul men samtidigt lite nervöst förstås. Det var ju ett tag sen nu som jag lagade mat i ett storkök, men det ska nog gå bra, eller nog, det ska gå bra :-))!! Spännande och lite pirrigt är det också att jobba med interner, det har jag ju aldrig gjort, men det blir nog intressant. Skönt att ha ett jobb att gå till varje dag, få struktur på dagarna, har varit lite jobbigt nu efter nyår då det var lite jobb på hemtjänsten. Ska jobba heltid fram till den 8:e februari så det blir att jobba på. Börjar redan i morgon, kan vara skönt att börja en fredag så man kan smälta allt under helgen.

Fick ovett av en tant som jag städade hos idag, hon undrade om jag aldrig hade hållit i en dammsugare förut, råkade häva ner ett element som stod löst på golvet + att ena hörnet stod på en vedpinne eftersom det var trasigt. Jodå, sa jag, det har jag gjort sedan fortsatte jag dammsuga. Efter ett tag sa jag till henne att hon hade ett jättefint och stort hus att bo i (för det är det verkligen, ett stort lantställe), då sa hon -"jasså", lite förvånat, det hade hon nog inte räknat med, jag ville visa att jag inte blev sur eftersom jag förstår att hon nog egentligen inte menar vad hon sa, hon kanske hade en dålig dag, tänkte jag. Jag förstår att hon inte har det så kul, sitter alldeles ensam jämt när man kommer och tittar ut genom fönstret på en skog utanför. Stackars människor, eller är det stackars människor, svårt att veta, hon kanske trivs med det egentligen? Ibland kanske man tycker synd om de som kanske egentligen trivs med sitt liv, det kanske bara är vi andra som tar för givet att alla har behov av att vara bland andra männsikor.

Det är nog värre att vara ensam om man vet att man inte har något val, men vet man att man har andra val då blir nog inte ensamheten så svår.

2 kommentarer:

~* marie *~ sa...

GRATTIS
Kramar

Anonym sa...

Grattis (säger en annan Marie )... och trevlig helg !