onsdag 14 januari 2009

Läste en artikel igen!

Läste en artikel idag igen i Allehanda, men nu handlar den om en insändare som jag har skrivit. Känns bra att dom börjar fundera på elevernas situation i skolan, tycker synd om eleverna som dom har det nu, och även lärarna som säkert sitter i en jobbig situation då dom behöver stressa eleverna så, men det kanske har varit så i alla tider. Jag kommer inte ihåg att det var så när jag gick i gymnasiet, att man kunde ha 3-4 prov på en vecka. Dessutom berättade min dotter att det är väldigt rörigt i skolan, en lärare står till exempel och pratar om sin familj och sina intressen istället för att ha den genomgång som lektionen var till för, andra lärare finns inte tillgängliga i klassrummet för de gör en massa annat istället, elever kan inte göra ett omprov i ett ämne för att läraren har slutat och får då inte betyg i det. Man blir ju rädd när man hör hur det går till. Nu ska jag inte gnälla på alla lärarna för det finns lärare som är jättebra, som går in för sitt jobb, det är väl som i alla yrken, en del är väl trötta på sitt jobb helt enkelt, eller har en dålig dag! Men jag tycker i alla fall det är synd att elever kanske struntar i skolan för att de inte orkar med stressen!

Nog pratat om det, visst är det fint väder ute, och jag börjar känna mig bra nu, ska nog till och med ta och städa lite idag, ser för jä... ut, har inte dammsugit på snart 2 veckor och det är helt otroligt med tanke på 2 hundar och en katt här hemma. Som tur är så fäller varken hundarna eller katten hår just nu. All julpysel och julgardiner ska väl också bli nerpackade snart, så här sen brukar jag ju inte vara, men det är ingen panik, fint med röda gardiner i köket, en liten färgklick! Det värsta är att jag vet inte vart jag ska börja, men jag ska börja NU!

2 kommentarer:

sorenolsson sa...

Bra inlägg.
Visst är det underligt att de ens lär sig någonting i skolan.
Tycker jag.

Hoppas att du har en fin onsdag!

Freja Rico sa...

Tack, tack!