måndag 19 januari 2009

Förklaringar!

Var nere med vår bil till Preem i morse för att de ska fortsätta laga vår bil, vilket de inte hann färdigt med i torsdags på grund av att jag glömde lämna in den på morgonen, klantigt av mig!!
I alla fall så träffade jag då en jobbarkompis på väg hem och vi stannade och pratade. Naturligtvist började jag förklara mig, att jag hade ringt i morse och försökt få tag i dem för att säga att jag är frisk och kan jobba nu efter att ha varit sjuk. Hon tänkte säkert inte ens på det, det lät säkert dumt istället! Varför, har jag den förmågan att alltid förklara mig för saker och ting, jag kommer alltid med förklaringar till varför såsen inte smakar som den brukar, jag förklarar varför jag har mjukisbrallor när jag träffar någon i affären som är snyggt klädd, Varför, och mina barn säger; "nu börjar hon igen", när jag förklarar varför såsen inte smakar som vanligt, varför den inte är lika god. Det är ju nästan istället lite ego att hålla på så, om nu alla tycker såsen smakar gott så betyder ju det att jag tycker att "det är väl ingenting, viken dålig smak ni har, jag kan mycket bättre", usch, måste sluta med sådana ovanor.

Inga kommentarer: