lördag 24 januari 2009

Man tänker så mycket!!

Igår när jag var på min nya arbetsplats så tänkte jag: "hur ska detta gå med allt nytt, det kommer att ta tid", men idag hade jag inte samma känsla, kände mig rätt trygg, berodde nog på en bra arbetskamrat som var lugn och som var bra på att förklara. Men han ojade sig och sa att han inte var någon bra lärare, tänk vad man tänker om sig själv hela tiden. Man tänker nog för mycket på vad andra ska tycka om en hela tiden, och så tror man att folk tycker en massa fast de kanske inte ens har en tanke om en egentligen. Lite egotänkande igen, man tror att alla ser vad man gör hela tiden och uppmärsksammar det, de flesta har väl annat att tänka på istället för att titta på vad jag gör för "misstag", eller hur? Jag själv tänker ju inte hela tiden på vad min arbetskamrat gör eller inte gör hela tiden. Dags att tänka lite annorlunda!!

Inga kommentarer: