torsdag 8 januari 2009

En aning sjuk!

Igår kväll började jag helt plötsligt få hosta, och "jag som aldrig är sjuk", skulle aldrig ha sagt det, nu har jag varit sjuk 1 gång och känner mig "halvsjuk" nu inom 1 månad. Det river nåt fruktansvärt i bröstet när jag hostar och har lite feber, fy fasen!

Var nere och klipte mig i dag hos Linda, snagg bak och bara lite taget där fram, känns skönt!

Eftersom jag har känns mig dassig hela dan idag så orkade jag inte ta mig ner och handla, tänkte att vi kunde köpa pizza istället, vore gott. Vi kom överens om det så jag och H åkte ner och beställde och sedan åkte vi och handlade så länge. När jag var i kassan satt en tjej som spelar tennis där och hon började prata om tennisen på lördag, att det var träning i Linde, då sa jag; - "i morgon menar du"? - "Nej i morgon är det fredag", sa hon. -"Ja just ja" sa jag och låtsade som ingenting. När vi kom ut i affären sa jag till H att jag trodde det var fredag, därför detta med att köpa pizza. Snacka om att man blir förvirrad när man inte jobbar på dagarna :-)). Det känns nästan otäckt!!

Funderar faktiskt om jag ska ta och och tänka om vad gäller stämplingsdagar, kanske skulle hoppa på detta med "arbetsgaranti" istället för att få nya stämplingsdagar, jag antar att det menas med att man kanske kan komma ut på arbetsmarknaden genom att komma till en arbetsplats istället, man vet ju inte hur mycket man får jobba inom hemtjänsten. Ska det bli så här långt mellan jobben, vet jag inte om jag står ut. Antagligen är väl alla friska eller nåt, eller slut på deras kurser de går på. Hoppas i alla fall att de inte är missnöjda med mig, vore ju inte kul, hoppas de säger till i såna fall.

Nu ska jag sätta mig och kolla på Poirot, min favoritkriminalserie, ha en bra kväll!!

Inga kommentarer: