torsdag 29 januari 2009

Källaren!

Nu händer det saker i källaren, bastun är så gott som klar, det är bara strömmen vi väntar på. I tvättstugan skall det bara målas lite grann, sedan är det dusch och bad kvar då gips ska upp innan ´kaklingen skall göras. Kakel och klinker har vi varit och kollat på och vet nog redan vad vi skall ha, lampor har vi köpt, likaså duschpaketet, dvs blandare och dusch. I morgon kommer håltagaren och skall "såga" i golvet så vi får ner avloppet, sedan kommer snart rörmockaren. Lite att göra alltså!! Men min man är snabb så jag kan tänka mig att om ca 3 veckor så kan vi bada bastu där nere, härligt!!
Den första bilden skall bli dusch och bad.
Frasse är med (element skall målas, stenar på bastuagregatet))
Tog idag en lååång promenad med hundarna, var ute ca 1 1/2 timme. Trodde de skulle vara något så när trötta när vi kom hem, men nej då, ut igen och for runt och skällde på en farbror som kom och gick förbi. Man kunde inte ana att de varit ute och gått så länge :-)). De fick vara ute en stund till så de fick torka lite, de var något skitiga under magen och på benen.

Idag har jag annars inte gjort speciellt mycket, tagit det lugnt bara, inte ens städat fast jag ska jobba i morgon fredag, lördag och söndag, känns skönt faktiskt, det får vara som det är, vad gör det om hundra år. Undrar förresten hur det går i helgen när jag ska jobba själv i köket med två intagna, tror ni de kommer att testa mig :-)?? Nej, det är inte säkert, men man vet aldrig, då får de väl göra det, men då testar jag dem tillbaka :-)).

Nu ska jag titta upp från datorn och se vilka som spelar golf, det är min mans favoritprogram som han gärna tittar på när inte jag är i närheten av tv:n :-)). Kanske tar en bok och läser lite istället.

Just nu klev min son in genom dörren, kom hem från jobbet nu kl. tio i nio, de har jobbat över, men då är han ledig i morgon istället. Vad duktig han är, han såg lika glad ut för det, men det var väl för att han är ledig i morgon fredag :-)).

Ha en bra kväll!!

Inga kommentarer: