onsdag 7 januari 2009

Inte jobbat sedan nyårsafton!

Fy, vad rastlös jag börjar bli, har inte jobbat sedan nyårsafton och det är ju 1 vecka sedan nu. Värst är förmiddagarna innan man kommer igång ordentligt. Jag har ju börjat med mina långpromendader med hundarna igen, var lite si och så med det under julhelgerna, blev bara promenader som var runt 2 km. Det är väl det enda positiva med att jag inte har haft något jobb, att kunna gå ut med hundarna mitt på dagen i solskenet.
Har varit inne på arbetsförmedlingens hemsida, men där finns det inte så mycket att välja på måste jag säga, har sökt en del, men det har ju varit lite si och så med det också nu den senaste månaden eftersom jag har jobbat rätt mycket. Ska ta tag i jobbsöket i morgon ordentligt och kolla öven på andra ställen, utannonserade jobb på arbetsförmedlingens hemsida är ju ofta redan tillsatta, har hört att dom måste ut med annonser på vissa ställen även om de redan har hittat en person till jobbet. Men som sagt, nu är det tyst på telefonen om morgnarna. De ringer säkert i morgon bitti när jag har en klipptid kl. 10. Jag sa det till Linda när jag bokade tid idag, vad gör jag om de ringer i morgon bitti och vill att jag ska jobba? Jag fick hennes mobilnummer så jag kan ringa henne tidigare innan hon öppnar, snällt!

Var ute med båda hundarna idag igen och gick runt Lia. Ca 300 m från vårt hus kan man välja höger eller vänster i en korsning om man ska gå långa eller korta sträckan, Roxy går så långt till vänster hon kan och hukar sig lite och tittar oroligt åt höger. Hon vill inte gå den korta, ser så kul ut :-)). Det blir skillnad på Roxy när Bizzy är med, hon blir mer dragig, fast hon var duktigare i alla fall idag efter att vi tränat en del igår, dessutom har jag ju godis i fickorna som lockar :-)). Igår gav jag Roxy godis efter varje gång hon var duktig när vi mötte någon person på vägen eller gick förbi en häst, då hon inte drog åt deras håll eller skällde. Det fungerade också jättebra idag, varje gång vi gått förbi någon tittade hon på mig och ville ha godis, bra kontakt! Hoppades hela rundan att det skulle komma en hund så fick prova då också hur hon var, men icke, jo förresten, en gång, en labrador som vi mött en gång tidigare och som de nosat på. Hon spänner sig och ska fram och skäller, men det går alltid bra, bara de får nosa på varandra. Hon är snäll mot andra hundar och visar lagom tillgivenhet, samtidigt som hon vill busa. Bizzy däremot blir lite avvaktande, men vill gärna busa lite hon med men försiktigt, springer undan om det blir för mycket.

Inga kommentarer: