fredag 30 januari 2009

Namninsamling!

Läste nu på morgonen på Marie Strandhs blogg om en hund som blivit lämnad att dö i skogen, skriv gärna under på denna länk: http://www.namninsamling.se/index.php?Namn=Namn&sida=2&nid=2683&fnvisa=namn
Hur kan man göra så mot ett djur, man fattar det inte, man borde ha djurpoliser här i Sverige som Marie Strandh skriver. Tänk om mina hundar skulle bli fastbundna att dö i skogen av någon, fy vad hemskt!!

Var ute på en sån där låång promenad idag på morgonen igen, tog 1 1/2 timme och det känns, så nu ligger hundarna och sover. Det är skönt när man går vid 8-tiden på morgonen för då har de flesta redan varit ute med sina hundar, eller så har de inte gått ut än, i alla fall så möter man inga hundar, mötte 2 st precis utanför vårat hus när vi kom hem, det var grannen på andra sidan järnvägen, så det blev skälla av. Men hans hundar skäller också så det är inte bara Roxy som blir alldeles till sig.

När jag kom hem hade elektrikern kommit, Nymans el, så nu får vi ström i bastun, han håller på för fullt där nere.

Idag börjar jag inte jobba förrän kl kvart i 1, slutar sedan kvart över 5. Skulle egentligen inte ha behövt jobba i dag, fick faktiskt bestämma det själv så jag sa att jag kunde börja på em eftersom det skulle bli en man kort. Ska egentligen ha veckovila torsdag och fredag eftersom jag jobbat helgen som var och skall jobba denna helg.

Nu ska jag ta lite frukost, sedan blir det väl lite plock, disk och sånt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tittar in och önskar en trevlig helg !