måndag 15 december 2008

Balans i livet

Det som etsat sig fast hos mig när jag gick på behandling för min panikångest är stressnivån, vilken roll den spelade. Jag var alltid långt ovanför den normala stresskurvan när jag mådde som sämst, kroppen var alltid på helspänn. Det behövdes så lite för att sätta igång en PÅ då, och det förstår jag idag när jag mår så bra. Idag är det svårt att sätta igång en PÅ med tanken, förr behövde jag bara tänka ordet så satte det igång, det var som en elektrisk impuls. Detta beror på att jag är avslappnad i kroppen, jag har ett helt annat lugn. Mina övningar när jag gick på kognitiv terapi handlade ett tag bara om att komma långt under den normala stressnivån, dvs, jag skulle lära mig att vara helt avslappnad, vilket inte var lätt. Nu, ca 6-7 år senare har jag hamnat där

Inga kommentarer: