onsdag 3 december 2008

Artikel i Allehanda

Läste en artikel i Allehanda idag om ett par som har haft 55 olika personer från hemtjänsten hos sig det här året, och jag är en av dom, det känns inte kul, även om det inte är vårt fel som jobbar. Jag kan inte säga att jag förstår hur det känns eftersom jag inte varit i deras situation, men jag kan föreställa mig. Tänk om man inte är på humör en dag och det kommer en ny som inte vet hur jag vill ha det, jag måste då ta om allt igen. Det måste vara som när man går till en ny läkare, hur jobbigt tycker man inte det är att få berätta allt igen. Hur ska det inte då kännas för dessa vårdtagare som får berätta allt om igen för dessa 55 st + kanske flera gånger till eftersom man inte kommer ihåg från förra gången eftersom det var längesen man var där sen sist.

Idag ska jag sätta upp julgardiner, brukar inte göra det förrän det är en vecka kvar till julafton annars, men nu har jag en annan julkänsla. Var till Hemtex igår och köpte gardiner till köket och tv-rummet där uppe, eller kanske jag ska ta dom i vardagsrummet här nere, vet inte än, får se. Ska även sätta upp lite lampor på balkongen och vid entrén, köpte billigt på Rusta. Fick även i uppdrag av min man att dammsuga bilen eftersom han har tvättat mattorna till den. Vår kära lilla Bizzy råkade kräkas i bilen igår efter att vi varit och gett henne vaccinspruta på Hund och kattkliniken i Örebro. På vägen hem åkte jag in till min dotter som bor i Hovsta, vi drack te och satt och pratade, trevligt, dom blir alltid så glada när man kommer (hoppas jag :-)). Barnen blev glada när jag hade Bizzy med mig, det var första gången någon av hundarna varit hos dom. F och H lekte med henne mest hela tiden, mest F tror jag, hon gillar hundar. Fick 2 st julstjärnor att ha i fönstren av dom, jättefina, såna som sitter på en lampfot (Typ som den på bilden), blir snyggt i vårt vardagsrum!!

Roxy hade legat och väntat på oss i hallen nästan hela tiden som vi var borta, så hon blev jätteglad när vi kom tillbaka. Nej, nu ska jag göra lite nytta, tiden går så fort så den räcker inte till när man ska göra något.

Inga kommentarer: