tisdag 2 december 2008

Vad är det som händer???

Jag har ju alltid varit en person som har stressat, ofta i onödan, alltid grubblat över saker, och haft panikångest, varit orolig för barnen och alla nära runt omkring mig mm, mm. Men nu när jag mår så här bra så kan jag ofta känna mig helt tom i huvudet (:-)), jag förstår vad ni tänker). När jag kör bil kan jag komma på mig själv bara sittandes och glo framför mig, likaså om jag sitter på toa, där kan jag bara bli sittandes och glo på väggen som en annan ,vet inte vad :-). Det känns som när jag brukade meditera förut, helt avslappnad och helt avkopplad från verkligheten. Känns lite märkligt måste jag säga, en helt annorlunda känsla. Hjärnan är väl inte riktigt van med detta, är nog inte riktigt med i svängarna. Tänk dig att hjärnan alltid haft fullt upp och helt plötsligt går den på lågt varv, vad händer?? Berättade det för min man, och han sa att så känner han sig jämt, hahaha!! Men samtidigt är det lite jobbigt, för man är ju inte på alerten som man alltid var förut då man alltid stressade, var på hela tiden, jag tror att det är bättre att vara lite mer stressad och ha lite mer adrenalinpåslag än vad jag har just nu. Nej, nu tror jag att allt är i balans, det är bara det att jag måste vänja mig och vara avslappnad..

2 kommentarer:

~* marie *~ sa...

Ja men det är väl härligt att kunna vara så avslappnad!

kram Lill

Freja Rico sa...

Ja,verkligen :-))