torsdag 11 december 2008

Varit och hälsat på i Hovsta!

I morse tog jag bilen i snöovädret och åkte till Hovsta till min äldsta dotter. Hon har sjukskrivit sig själv efter rekommendation av hennes naprapat. Hon har så ont i ena armen, antagligen någon inflammation. Hon bjöd på frukost medan vi satt och småpratade. Man ser på hela henne att hon trivs med livet, hon har det verkligen bra! Vi åkte sedan och hämtade hennes sambos pojke på dagis, dm kom precis från skogen när vi kom. Åkte sedan tillbaka hem till Hovsta och vi hjälptes åt att griljera skinka. Det luktade så gott där i köket, luktade jul. Fick ett hum om vad H önskade sig i julklapp, vi kollade i en massa leksakskataloger. F får jag fråga senare, hon var inte hemma, hon hade inte slutat skolan än.

Väl hemma städade jag ur garaget så vi får plats med bilarna, och det var en hel del skräp som jag ska köra till Måle i morgon bitti (om det inte är för mycket snöoväder förstås). Kul med snö förresten, köpte en ny snöskyffel idag, våran är helt borta, hur den nu bara kan försvinna är en gåta.

Såg grannen skymta förbi för en stund sedan med traktorn, han håller snön borta från vägarna runt här omkring. Grannen är förresten min kusins man, dom bor rakt över gärdet här. Han håller så rent och fint. Vi brukar träffas lite då och då, vi brukar ropa in varandra på sommaren när vi sitter på verandan. Ena gången går vi förbi med hundarna, andra gången går dom förbi med sin lilla Bella, lilla och lilla förresten, hon är stor, en Hamilton stövare och kompis till Roxy och Bizzy.

1 kommentar:

etthemivitt sa...

Det var jätte trevligt att du var och hälsade på, lika trevligt som alltid och jag blir alltid lika glad när du kommer mamma. Och du ser rätt, jag trivs verkligen med livet, bättre än mig kan man inte ha det :) Älskar dig! Kram M