lördag 27 december 2008

Lördag förmiddag!!

I dag tog jag och min man våra 2 hundar ut på en promenad. Vi skulle ta 2 flugor i en smäll och även kolla järnvägsövergången vid mätstugan som dom hade stängt av från ena hållet. Väl där såg vi att en stor platta som bilarna ska köra på var borta. Vi gick runt och kollade hur det kan ha gått till. Är det tåget som har fåt med sig den på något sätt och släpat med den, eller kan den ha följt med när vägen plogades (det borde dom ha märkt för den vägen ca 100 kg), eller hade någon tagit bort den för att sabotera? Märkligt var det i alla fall! Fortsatte sedan upp mot bruket, tog vägen bakom KM5 och gick sedan in i skogen bortom den. Det gick bra en bit då det var en liten traktorväg, sedan blev det kalhygge och svårare att gå. Hundarna fick lukt på någonting och blev jättesugna på att jaga någonting så jag var livrädd att bryta benen av mig bland stenar och pinnar. Dessutom hamnade vi sedan vid sidan av ett kärr och jag som hade bara träningsskor råkade flera gånger plurra. Blev helt dyngsur om ena foten. Kallt var det också så speciellt skönt var det inte om foten.















Kom sedan fram nästan där vi bor, behövde bara gå över ett gärde så var vi framme. Skönt att ta denna promenad i det vackra vädret.

Inga kommentarer: