lördag 13 december 2008

Julskyltning i Frövi

Vaknade i morse att det fortfarande var snö ute, det hade inte töat bort idag heller, härligt med snö! Fick idag se att det var på tiden att göra rent köksfläkten, vilket i sin tur ledde till att det kanske var dags för rengöring av ovansidan på köksskåpen. Hoppsan, det var ett tag sen fick jag se! Det betyder nog att vi har ett skatbo i skorstenen som min man antyder, vilket för övrigt leder till att det luktar matos i källaren titt som tätt (trodde fläkten gick vid sidan om skorstenen, hm). Fläkten suger inte tillräckligt när man lagar mat så oset hamnar bredvid istället och hamnar uppe på skåpen bla.

Syrran kom och ville låna bord till hennes försäljning på julmarknaden här i Frövi. Erbjöd mig att följa med henne så hon skulle slippa stå själv, dessutom är det ju alltid kul att träffa folk. Men när jag väl var där kom jag på att jag verkligen inte är någon försäljare, känns lite pinsamt!

Men tiden gick fort och det var kul att vara där, kul att hälpa till, fick en "gubbe" i trä av syrran som tack för hjälpen, såg ut som han hade hela världen vilande på sina axlar, stackarn.

Faddergalan var kvällens tv-tittande, man sitter där med gråten i halsen varje gång. Har redan ett fadderbarn sedan 7 år tillbaka som kommer från Indien, hon heter Lakhsmi och är 12 år, så jag antar att det är på upphällningen, har för mig att man är fadderförälder tills barnen är ca 12 år, men jag kanske har fel. Ska kolla upp det!



Natten går tunga fjät..........



God natt!!

Inga kommentarer: