måndag 1 december 2008

Snart utförsäkrad??

Hjälp, fick meddelande från pappers att jag snart blir utförsäkrad, om ca 45 dagar. Om jag har barn under 18 kan jag få 150 nya ersättningadagar, men att jag då ska välja mellan att få nya ersättningsdagar eller gå med i arbetsförmedlingens garanti-någonting, kommer inte ihåg vad det stod, men det betyder väl att jag ska göra någonting, tex. datakurs eller nåt. Men jag vill inte missa mitt jobb jag har nu, så jag väljer naturligtvist att få ersättningsdagar så jag kan fortsätta att vara timvikarie, med lite tur kunna få jobba lite mer så småningom.
Men nu är det så här att när jag pratade senast med min far antydde han nåt igen om jobbet på hans firma, han hade prtatat med en person som jobbar där om det igen, så vi får se vad som händer. Vore också skönt med ett jobb då jag vet att jag varje dag har något att göra.
Det är ju helt två olika yrken det handlar om, lika roliga och intressanta på sitt sätt.

Inga kommentarer: