måndag 21 mars 2016

Sjuk...

Hostar så det gör ont i lungorna, snuvig och feber, därför har jag inte varit här och skrivit.
Jag har ju lite att göra fast jag är sjuk, mocka och fodra hästarna, mocka åt hönsen och ge dem mat, och så har vi ju våra älskade hundar som måste ut på promenad, katterna är de som behöver minst tillsyn, de klarar sig bara de får mat och kel :-).
 Igår var jag till och med ute och tömkörde min fjording medan min kompis red min andra varmblod Amerone. Vi var ute i skogen, jag ville kolla om Tulle (fjordingen) reagerade och sparkade bakut i nedförsbackar, vilket han har gjort på grund av en ond muskel efter en trasig sadel. Han reagerade inte någonting så jag hoppas det är på bättringsvägen nu. Jag har haft en hästmassör till hjälp som känt igenom hans kropp som fann en hård muskel mitt på ryggen, så den har jag underhållit och masserat varje kväll. Jag ska även köpa en bomlös sadel till honom, så det blir nog bra :-).

I lördags var jag barnvakt till mitt lilla barnbarn Noomi, vi borstade hästarna, sedan kom syrrans lilla son Mattis hit, han ville också sova kvar. Mattis är kusin till min dotter, så jag var både mormor och moster till dessa små, det skiljer 2 år mellan dem. Vi köpte chips och godis och så spelade vi yatzy, och Mattis vann. Klockan 6 vaknade de små på söndagsmorgonen så vi gick upp och åt frukost 6.20, och då var jag inte så pigg kan jag säga 😃.




Inga kommentarer: