onsdag 23 mars 2016

Kaos....

Idag är det en sån dag så det blir kaos i allt jag gör, börjar på ett ställe och fortsätter på nåt annat, kan inte bli annat än snurrigt. Jag började med att gå upp kl. halv sju, släppte ut hundarna så dom fick kissa. In med dom igen och ut med hästarna. Började mocka boxarna, blev klar med dom, kom sedan på att jag skulle hämta dotterns hund. Hämtade honom, sedan när vi kom hem tog jag alla tre hundarna på en liten kort promenad, tänkte att det får bli en längre senare. Gick sedan in för att äta frukost.  Blev sittande vid frukostbordet ca 30 min, tänkte att jag skulle börja städa inne när jag ätit klart men då ringde Inger, min kompis som har travhästar, hon frågade om jag ville komma och fika. Sagt och gjort, iväg dit när kl. var 10.00. Vi satt och pratade i nästan en och en halvtimme. Så klockan tolv var jag hemma igen, fortfarande var inte utfodringen i stallet klart, jag som även tänkt tömköra båda hästarna under dzgen, jag som inte ens börjat städa än :-).
Jag gick in och började damma, dammsuga och städa toaletten, och nu sitter jag här :-).....

Kvar har jag att torka golv, byta sängkläder, utfodra och eventuellt tömköra hästarna. Helst ska jag också städa vårat duschrum nere i källaren och tvättstugan, samt ta hand om tvätten. Sedan finns det hur mycket mer som helst att göra idag , kasta skräp, tvätta några fönster, mocka åt hönsen....men det får bli en annan dag :-)


Inga kommentarer: