tisdag 15 mars 2016

Måste tänka ut nåt bra....

Efter det som hände sist så blir jag alltid rädd, vill inte känna så igen, och då funderar jag på om jag verkligen ska hålla på med detta jobb. Det är ett givande jobb, men samtidigt är det frustrerande när man inte har tid med de gamla. Väntjänsten finns här där jag bor, jag har varit med vid ett par tillfällen. Vi sitter och fikar med de gamla, men jag känner att en del behöver enskilda besök också, en del tycker det är jobbigt att vara med i gemenskapen. Jag vet en tant som till exempel inte vill gå ut och äta med de andra pga att hon känner sig tjock och ful. Så kan ju även en annan också känna sig ibland, självkänslan är väldigt låg på många och det måste man acceptera. Så då vore det bra om fler kom med i väntjänsten, då kan man dela upp sig lite. Dessutom behövs det fler unga starka krafter, många behöver ut på promenader snart när det börjar bli skönt ute :-).

Inga kommentarer: