torsdag 10 mars 2016

Mina härliga barn...

Fick denna härliga bild skickad till mig i helgen då de var ute på galej tillsammans. De är 31, 26 och 24 år, mina goa barn. Ibland kan jag inte fatta att de är mina, och jag är så stolt över dem. Jag älskar dem verkligen, tänker på dem varje dag, de är så fina människor alla tre. Hanna jobbar inom äldreomsorgen, en duktig tjej som lever sig in i de som bor där hon jobbar, hon är så gullig mot dem och vill dem verkligen väl. Hon ger så mycket av sig själv. Jag känner att hon har en fin pondus, att personalen lyssnar mycket på henne (jobbar själv där så jag ser) Madde jobbar som målare, hon och hennes sambo driver en målarfirma, så hon sköter både ekonomin och är ute på byggen och målar. Hon är effektiv och duktig, en streetsmart och gullig tjej och så tar hon hand om både mitt barnbarn, hennes bonusbarn och oss andra i släkten med hela sitt hjärta. Sonen jobbar som barberare och frisör på Örebros första rockande barbershop. Han lägger ner massor av tid på sitt yrke, och det ger resultat också, hans kunder blir så snygga i både skägg och hår och så är jag säker på att hans ödmjuka , inkännande och fina sätt gör otroligt mycket också. Han charmar oss alla., han är rolig att vara med!!!

Jag hoppas mina barn gör det de håller på med för sin egen skull, för att de tyckdr det är roligt och trivs med det. Jag har verkligen pratat med dom att det är viktigt att man själv är tillfreds med det man gör, att man inte gör det för att bli bekräftad. Det är viktigt för mig att få dem att förstå att det är deras personlighet som gör dem till bra människor, inte endast det de gör via yrkeslivet. Visst kan det vara en kombination av båda sakerna, men viktigt att veta och förstå att man inte endast behöver arbeta sig fram för att ses som en bra och framgångsrik människa. Jag älskar er mina barn, ni är som Madde skrev till mig, STJÄRNORNA I MITT LIV!!!!

Nu har jag fått skrytit lite, känner att jag kan göra det här på bloggen, på fb försöker jag låta bli det av olika anledningar.

Inga kommentarer: