fredag 25 mars 2016

En härlig dag...

Nu har det varit mycket negativt ett tag så nu ska det bli mer positivt :-).
Började morgonen med mockning åt hästarna, lät dem stå under tak utanför boxarna för det regnade, det var så mysigt att höra dem äta :-).
Sedan selade jag Tulle och tömkörde han en slinga jag har på 1.7 km, efter det spände jag för rockarden och körde samma tur, min man följde med.






Sedan selade jag Amerone, henne körde jag två varv, då gick det fort, man ser på hela henne att hon tycker om att springa. Hon är så vacker, en riktig tjej :-). Detta är så kul, mycket roligare än ridning, även om det är avkopplande att ta en lugn ridtur i skogen.



Sedan var vi hos min kusin och hennes man och umgicks med släkt och vänner, vi sköt lerduvor och åt Svens goda soppa. Faster Marianne hade även bakat en sån god kaka till kaffet.

Sedan senare på eftermiddagen kom alla mina barn med respektive, barnbarn och bonusbarnbarn. Vi åt påskmiddag, min man hade lagat all mat, jag är rätt bortskämd vad gäller matlagning, min man tycker om att laga mat så jag slipper oftast :-).

Så nu sitter vi i soffan och latar oss, alla djuren är inne och fodrade, så det är bara att ta det lugnt :-).

Glad påsk på er alla!!!

Inga kommentarer: