torsdag 10 mars 2016

Hästmassage

Idag har jag varit med min fjording på massage, han har hållit på att sparkat bakut när vi rider i skogen bla, speciellt i nerförsbackar. Per telefon trodde massören att det kunde vara nåt fel på hans framknän, men det visade sig sen att det var en del av muskeln mitt på ryggen som var i försvarsställning, den var stenhård. Hon var helt säker på att det berodde på yttre saker, tex sadeln. Hon tyckte jag skulle kolla om bommen på sadelns vänstra sida kunde vara böjd eller så. Mycket riktigt, kollade den när jag kom hem, den buktade ut precis där hon förklarade, inte så mycket, såg det knappt, fick känna med handen, då märktes det. Visste inte att sadeln kunde ha det felet, är ju inte så kunnig på sadlar, har ju inte hållit på med hästar så mycket på äldre dar. Så nu ska jag underhålla och fortsätta massera honom och så blir det att köpa en ny sadel. Blir nog en bomlös :-). Sedan kommer jag tömköra honom nu och gå på promenader.


Jag tänker ju mycket på vad andra ska tycka om vad jag säger och gör, måste försöka ändra på det. Måste tänka mer på mig själv, ta hand om mig själv, oftast tänker man ju mer på andra. Ibland är det nästan självmobbing man håller på med, som att man stänger ute sig själv . Nu får det bli slut på dęt, jag måste försöka ta för mig lite mer, ofta backar jag och låter andra prata på, känns som jag inte har en nog "stark röst".

Inga kommentarer: