lördag 26 mars 2016

Påskafton....

Tog lite sovmorgon idag, tog inte ut hästarna förrän kl. kvart i åtta. Det var lite disigt ute först men så kom solen fram, härligt :-). Tog en promenad med Rollo och Roxy till Hanna, min yngsta dotter, hämtade hennes hund Ivar, det var så otroligt skönt ute så det blev en lugn promenad med många lukt och kisspauser. Försökte tänka Mindfullness, kolla på träd och sånt, låta hundarna lukta överallt, vi hade inte bråttom. Promenaden hem som brukar ta ca 20 min tog nog 35-40 idag.
Sedan åkte jag och min man till stallet i Lia, hälsade på vår kompis som är travtränare, där .vår travhäst som vi är delägare i bor. Vi hälsade på hästarna i hagen, pratade med dem lite och bara tyckte det var skönt där med alla hästarna runt oss där vi stod :-). Sedan kom Inger, hon frågade om jag ville longera Texa (vår travare), och det gjorde jag så gärna. Hon var lite pigg och galen i början, sparkade bakut och hoppade, men det lugnade sig snart. Hon är så fin vår Texa.
Sedan fikade vi en stund, hjälpte Inger att ta in hästarna, sedan åkte vi hem.

Sedan umgicks jag lite med Tulle och Amerone, dagen kunde inte bli bättre, natur och djur, det är sånt bra liv :-).....





Inga kommentarer: