söndag 15 februari 2009

Just nu!

La mig i sängen och hade med mig datorn och Kommissarie Lynley, älskar engelska deckare. Fick plötsligt en tanke i mitt huvud; ligger här i min säng i vårt hus med min man tittandes på golf på tv, min son antagligen spelandes på datorn och min yngsta dotter antagligen sittandes och tittar på Kvarteret Skatan med Johan Glans, hennes favorit på dvd i deras tv-rum där uppe. Min äldsta dotter antagligen sittandes med sin sambo framför tv:n i deras parhus i Hovsta. Hur gick detta till, helt plötsligt har en massa år bara gått och man ligger här och tittar på alla saker som man äger, byrån som står där med en massa kläder som jag köpt och som jag knappt använder, tavlan som är köpt på ikea. Fick plötsligt en känsla av att jag är med i en film och att man just nu spelar in en scen ur mitt liv. Snacka om att vara här och nu!!

Inga kommentarer: