fredag 13 februari 2009

Blir inte alltid som man tänkt sig!!

Fy f..., jag blir tokig, tänkte ta en skön eftermiddag efter att ha slutat kl halv 1 med en promenad med hundarna, sedan städa kanske lite så man kan ta en skön fredagskväll. Men... kommer på att jag har glömt att hämta ett paket på DHL, skulle ha gjort det i går, men det försvann liksom bort någonstans. Till råga på allt så hittar jag inte lappen som man måste ha med sig för att få ut paketet så jag får leta efter tel. numret på hitta.se, hittar det och ringer. Tjejen där säger att jag måste ha ett sändningsnummer för att få ut paketet och det måste jag ringa till De som har skickat paketet för att få. Samtidigt som jag sitter och ska ringa till Ellos så skäller hundarna så förbenat mycket utanför, antagligen för att det kommer några och går som har hundar. Jag tar med den sladdlösa telefonen och springer ut för att få in hundarna, orkar liksom inte höra det där skället. Får in den ena lydiga, Roxy, men den andra lilla sathunden vill inte komma in, hon tycker det är jättekul att springa runt och retas. Samtidigt kommer de med hundarna och går förbi så det blir ett jäkla skällande samtidigt som jag väntar i kö på att få hjälp av Ellos.
Ger upp och går in och får strax prata med en telefonist som ger mig sändningsnumret, vilket gör att jag åter ringer till DHL. Helt plötsligt skulle det ha gått lika bra att ta med legimitation och hämta paketet, konstigt det där, olika bud!

Så nu blir det att åka till Örebro, sedan städa, sedan handla och sen ta en kväll framför tv:n, eller kanske kommer min äldsta dotter med familj och hälsar på, vi skulle höras när jag kom hem från Örebro.får vällan se!!

Inga kommentarer: