söndag 8 februari 2009

Inspelning med "provapåkören"

Idag var jag till Fillinge och spelade in en cd-skiva med "provapåkören". När vi höll på och övade i början blev det strömavbrott, det var strömlöst i hela området där vi var på grund av snövädret. Så vi övade på sångerna ett tag och hoppades att strömmen skulle komma tillbaka, vilket det gjorde efter ca 30 eller 45 minuter. Inspelningen gick bra till slut och vi var nöjda. Vi fick höra en del av en låt som barnkören hade spelat in, jag höll på att börja gråta, dom låter ju så gulliga. Vet inte vad det är med mig, har så lätt för att ta till tårarna, likaså om jag ser något på film som är rörande.
De ska sätta ihop vår kör med barnkören sen, ska bli kul att höra resultatet sedan, jag tror allmänheten kan köpa skivan sen, och jag har för mig att intäkterna går till någon välgörenhet. Detta är något som jag har i bakhuvudet, hoppas jag inte säger fel nu, får väl återkomma i såna fall.
Var kul att komma ut och träffa de i kören igen, man blir glad av att träffas och prata, det var ju ett tag sedan.

2 kommentarer:

Mia S sa...

Vad roligt att få sjunga i en kör !
Sång och musik är alltid bra för själen...
Ha det gott så länge.. ! :)

Mia S sa...

Hej igen... på 4:an morgontv med Tilde.
Går kanske att se igen på 4:an sida på nätet !
Hej så länge !