lördag 14 februari 2009

Ibland blir man förvånad!!

Min son spenderar en hel del tid i Örebro hos sina kompisar, jag vet att de håller på med musik, hiphopmusik. Så jag frågade häromdagen om de inte hade gjort någon ny låt, och det hade de. Förut har de alltid skrivit på svenska, men nu var det en låt skriven på engelska. Jag fick lyssna på den och blev alldeles paff, vad duktiga de är, man blir alldeles rådlös ibland, nog för att jag vet att de är bra, att de ibland lägger ner många timmar i studion, men att de resulterar i detta;

Surprises of death:

Häftigt va?? (Krille sjunger efter ca 1 minut om "a angel of death)

Det är väldigt djupa texter de skriver, svårt att förstå ibland, hip hopen är ju speciell, mycket "fuck" och sånt :-)).


Fin vinterdag förresten, var ute redan kl 8 och tog en promenad med hundarna, solen sken, det var så vackert. Har stegräknare på mig, vi har en tävling på jobbet enheterna emellan, så promenaden blev på ca 3800 steg, när jag har gått 11000 steg får jag äta en semla, hihihi!! Nej då, jag äter vad jag vill när jag vill, så det så!!

Hade besök av Madde och Robban igår kväll, vi åt varma mackor och pratade och drack lite vin, mysigt! De ska snart åka till Kap Verde, de åker den 17:e nu, låter inte så dumt, blir lite sugen faktiskt, men jag gillar faktiskt februari när solen skiner och det är snö, kanske att det mitt på dagen kan smälta lite på vägen när man går, härligt!!

Idag ska jag iväg kl. halv 1 och spela tennis i Lindesberg, vi har en tränare där varannan lördag som instruerar oss, det är bra och varannan kan vi åka dit och bara spela för oss själva. B kommer och hämtar mig så vi samåker. Sedan blir det lite fest hemma här, min man har bjudit hem två arbetskamrater med respektive.




2 kommentarer:

etthemivitt sa...

Nej men mamma, du vet väll att vi åker den 19:e :)

Freja Rico sa...

Oj då, så var det ja :-))