onsdag 18 februari 2009

Alla är vi olika, men kanske ändå inte!!

Har en arbetskompis, som jag tyckte var raka motsatsen till mig som person när jag började jobba på min nya arbetsplats. Men nu när jag har börjat lära känna henne så visar det sig att vi är vågar båda två, liksom våra män är. Hon har namnsdag samma dag som hennes bror fyller år, vilket jag också har (dvs, jag har namnsdag på min brors födelsedag), dessutom har hon och hennes man bröllopsdag den dagen jag har namnsdag och min bror fyller år, lustigt va?? Vi kom på allt detta idag av en slump bara :-)).

Trött, trött, trött, värker och gör ont lite överallt, mest i axeln och i ländryggen, inte bra alls!! Det värsta är att jag känner mig dum i huvudet när jag har värk, känns nästan som att jag blir en aning senil, tappar koncentrationen liksom, det är inte kul! Tror det beror på att jag inte får tillräckligt med blodtillförsel till huvudet när jag är spänd i nacken, tror, men jag är inte säker. Man känner sig dessutom klumpig på något sätt, tappar saker och så. Det som är konstigt också är att när någon pratar med mig så har jag svårt att uppfatta de första orden de säger, precis som att hjärnan inte riktigt hänger med, det känns något pinsamt ibland, när man får säga va stup i kvarten.

Jag som trivs så bra på jobbet, dessutom är det ju inte speciellt tungt så det borde inte påverka mig. Ska iväg i morgon till en duktig massör/naprapat, han fixade min rygg sist jag var helt förstörd så det borde gå att fixa. Ska börja träna styrka snart också så det fixar sig nog, men det värsta är tröttheten vilket i sin tur påverkar humöret. Jag ska bli bra, jag ska bli bra, jag är stark!! Måste försöka ha dessa tankar i huvudet, inte tänka negativa tankar.

1 kommentar:

Mia S sa...

Ja, kämpa på !
Jag blrt också lite konstig i skallen när jag har värk... hjärnan hänger inte med (känns det som) och det gör att man blir snurrig, vinglig och klumpig.. och tappar allt neråt golvet, bara för att det är svårt att böja sig hela tiden.
Hoppas du blir bättre hos naprapaten, jag hade en jättebra kiropraktor förr men han flyttade för långt bort !
Ha det gott !