tisdag 25 november 2008

Tyst hemma!!

Vaknade av att det var tyst i hela huset, alla är borta, antingen på jobbet eller i skolan, alla har något att göra! Borde ta till vara på det tysta och bara njuta, men det kan jag inte riktigt, blir rastlös!
Ringde till arbetsförmedlingens kundtjänst idag för att ha kontakt, tala om vad jag håller på med, om jag är aktiv och söker jobb. Hon som jag pratade med menade på att jag ska sitta och söka jobb de dagar som jag inte arbetar, att det kan ta en hel dag att söka jobb. Men när man tittar på arbetsförmedlingens hemsida så finns det inte så många jobb som jag kan söka till, men de menar på att man ska söka de jobb som man inte har behörighet till också. Det fanns en del jobb som jag skulle kunna söka, men där på ett jobb jag skulle kunna utföra står det att jag ska kunna hela office-paketet, och det enda som jag inte riktigt kan i det är excel. Ska man då söka jobbet och erkänna att man inte kan excel, eller vad? Får väl söka ändå, man kan väl lära sig där eller så får min man lära mig, han kan. Det är bara det att jag trivs där jag är nu, men det är ju inte heltid. Jag trivs med ett jobb som är fritt, där man inte gör samma sak hela dagarna.

Jag har en dröm att skriva en bok om mitt liv med panikångest och kunna åka runt och föreläsa om det, det vore kul! Helst vill man ju vara "sin egen" och jobba åt sig själv, vara egenföretagare. Men vad skulle det vara? Man kanske skulle bara vara nöjd och se vad som händer där jag jobbar extra nu? När jag är ute på mina långa promenader med mina hunder kommer jag hela tiden på en massa ideér och det känns så bra, men det känns så motigt på något sätt, det är så svårt. Nu ska jag ta en lång promenad och se om jag kan få några ideér!!

Inga kommentarer: