måndag 3 november 2008

Röj i källaren!

Nu har nog min man fått arbetslust igen, dags att göra iordning källaren. I det s.k garaget, där det tidigare har varit en vapenhandel fanns det mesta kvar, en arbetsbänk som täckte hela väggen med en massa lådor med saker som vi ansåg inte går att använda. En del saker tog vi naturligtvist hand om, verktyg som går att använda. Det blev en full släpkärra att köra till Måle . Ändå finns det massor med skräp kvar. Vi ska nämligen göra tvättstuga i garaget, en stor så det kanske blir kul att tvätta :-)). Sedan ska vi göra dusch och eventuellt en bastu i rummen bredvid. Det blir till att slå ut en del väggar, flytta dörrar och bygga till, det blir nog bra när det blir klart. Det värsta är nog att rensa ur allt skräp som vi håller på med just nu. Jag har lite problem med vad som ska kastas och sparas. - Kasta hellre än spara, säger min man. Men jag tycker ju att vissa saker kan vara "bra att ha". Jag ska nog fortsätta röja idag, eller också går jag ut på verandan och plockar in saker som inte behöver vara där under vintern.

Igår var min äldsta dotter med familj hemma och åt söndagsmiddag. Det är kul när dom kommer hit! Vi blir några stycken när vi ska äta nu, min sons flickvän var också hemma. Åtta stycken var vi, ändå var inte minsta dottern hemma, hon var hos sin pojkvän i Örebro. Tänk sen när jag eventuellt får barnbarn och min mans två söner med barn kommer, då blir vi många, då får vi knappt plats här i huset, ojojoj!!!

1 kommentar:

etthemivitt sa...

Ja det kommer bara bli fler och fler :-)