tisdag 18 november 2008

Kul att spela tennis!!

I går var jag och spelade tennis för första gången och det var jättekul. Det gick rätt bra faktiskt, och jag kommer att fortsätta träna. Roligt också att träffa lite nya människor också även om jag kände igen de flesta, vilka de är. Jag fick lära mig att slå forehand och dubbelbackhand, tror jag det var, eller tvärtom. Dessutom fick jag lära mig att man ska slå igenom hela slaget, som man gör i golf. Så idag har jag träningsvärk i tummen, höll väl i racketet för hårt, som man gjorde när man började spela golf :-)). Tränaren och hans fru var snälla och tog med 2 racketar som jag fick prova från Lillåns tennishall, och jag valde det ena av dom, kostade hela 700 kr, men det är det värt, får bli en tidig julklapp till mig själv. När jag kom hem sa jag till min man som är en riktig golffantast att det var nästan roligare än golf. Nej, det kunde det inte vara tyckte han, hahaha!!
Så nu kommer vi att träna på lördagar, det passar mig perfekt, om jag inte jobbar förstås, vilket jag gör denna lördag. Jobbar delad tur då, halv 8 till halv 1, sedan halv 4 till halv 10. Skulle kunna åka och träna mellan 1 och 2, men det kanske är att ta i. Kul var det i alla fall. Ska försöka få med mig syrran också, det skulle passa henne!!

Inga kommentarer: