tisdag 11 november 2008

Tillbaka igen!!

Var som sagt och klippte mig idag hos LO-frisör i Frövi, en bra frisör som jag trivs med. Senare var jag också och hämtade syrrans barn i skolan för att ha dom en liten stund medan hon var inne och bytte däck på bilen. Barnen och jag gick ut med hundarna när vi kom hem, jag tog yngsta hunden som inte är så lydig än och mina syskonbarn turades om med att gå med Roxy. Hon är så duktig och smiter inte om dom skulle råka tappa kopplet. När den minsta (6-åriga pojken) höll i Roxy och vi nästan var hemma på gården kom det naturligtvist ett rådjur hoppande framför oss på vägen, och vad händer? Jag fick ropa på honom att släppa annars skulle han ligga som en rem efter Roxy, och naturligtvist fick hon syn på rådjuret och drog iväg. Jättekul, tyckte hon, det var bara det att hon hade kopplet efter sig, vilket inte var lika roligt, kan gå illa. Men duktig som hon är så behövde jag bara busvissla ett par gånger så kom hon tillbaka. Vilken hund!! Hon fick naturligtvist godis när hon kom tillbaka. Hon kom nog på rätt så snart att det inte var någon idé att jaga det där djuret. Sedan kom syrran och jag åkte med morsan till Örebro för att få rådgivning på Face. När jag parkerat bilen kom jag på Presentkortet som låg kvar hemma i skåpet, fan, fan, typiskt mig! Men jag ringde hem till sonen och fick numret på presentkortet och hoppades att det skulle räcka, vilket det gjorde visade det sig. Det var kul, lite jobbigt bara att ha en människa framför ansiktet så länge (tänk om man har dålig andedräkt, försökte att inte prata när hon var som närmast), och lärorikt!! Sen skulle jag försöka plocka ihop lite smink som var viktigast, som jag inte hade hemma och som hon använt på mig. När jag sa att hon fick räkna ihop det hamnade det på 1,500:- ca, oj då, fick ta bort lite grejer. Sedan gick jag in på Dressman och skulle köpa ett presentkort till morsans sambo som fyllt år. Där inne hade dom gjort om och jag såg inte kassan, så jag gick fram till en karl som höll på att hänga kläder på en galge och frågade var deras kassa var? - Den har jag hemma svarade han och flinade, förstod då naturligtvist att han inte jobbade där. Han hade faktiskt inte ytterkläder på sig och det såg ut som att han hade en namnbricka på sig på håll. Jaja, så kan det gå!! Spelade världsvan och gick vidare som om inget hade hänt till kassan som stod nästan mitt i butiken. Får skylla på pelaren som stod i vägen :-)).
Ännu en dag i mitt liv!!

Inga kommentarer: