söndag 30 november 2008

1:a advent

Gick upp kvart över 8 för att äta frukost och sedan åka till kyrkan för att sjunga på högmässan kl 10. Mycket folk och jättekul att sjunga. Kul att se när kyrkobesökarna gungar med i sambalåten vi sjunger, där syrran spelar på trumma, vilket förstärker sambarytmen. Sedan var det kyrkkaffe i församlingshemmet. Där fick vi alla som ville skriva lite i brevet som skall skickas till en församling i England (tror jag det var) som dom har kontakt med, skrev några rader. Tycker det är trevligt att sitta och samtala och dricka kaffe med folk som man annars inte umgås med, man blir glad, alla är så trevliga!!
Åkte sedan hem där min äldsta dotter var med sin sambo och 2 barn, kul. Dom skulle sedan till min syster och ta kort, sedan ska dom tillbaka till oss och äta middag efter att jag varit till Solliden och sjungit. "Provapåkören" sjöng nämligen för de boende på Solliden (äldreboende) kl 2 i samband med andakten som vår präst höll i. Där fick vi sedan kaffe, bullar och tårta. De boende sjöng med i de sånger som de kände igen, vilket var en del julsånger.
Tillbaka hem där min man höll på med maten redan, söndagsstek, jättegott!! Vi var 8 st runt matbordet, min yngsta dotters kille var också med i middagen. Det är så kul att umgås allihopa!!
Min äldsta dotters sambo är målare så han hjälpte idag till med att måla vår nya tvättstuga som min man håller på att bygga i källaren, han är toppen som gör det, men det kostar ju en del middagar förståss :-)). Har tagit en del bilder som det ser ut idag för att jämföra med hur det ser ut när det är klart.. De översta bilderna ska bli tvättstuga, de undre ska så småningom bli dusch, och bastu. Just nu har vi tvättstugan i ett pyttelitet rum (garderob) så det är tråkigt att tvätta. Ska bli så skönt med en stor tvättstuga med många garderober.




1 kommentar:

etthemivitt sa...

Ja han kommer nog begära ett par middagar, i och för sig så gör han väll det ändå ;) Det är så mysigt att träffa er allihopa, och maten är alltid lika god. Puss och kram M