torsdag 20 november 2008

Långpromenad med Roxy

Tog samma promenad idag igen med endast Roxy, vilket jag inte skulle gjort, ångrade mig efter halva vägen. Hade träningsvärk sen igår så när jag hade ca 3 km kvar så skulle jag ha kunnat lagt mig ner och sovit på asfalten :-)). När jag dessutom gått ca halva vägen så hörde jag hundskall, förstod att det var ett ståndskall för strax efter hörde jag 2 smällar. Sedan hörde jag 2 smällar till. Man blir lite fundersam när man går där i skogen, tänk om det skulle komma en kula vinande genom skogen mot en, det har ju hänt tidigare!! Hörde flera smällar till sen under tiden jag gick, och det var nog på samma ställe jag hört tidigare men då var jag långt bort.
Släppte lös Roxy så hon fick springa lite själv då och då, men eftersom jag är inte så säker på hur hon reagerar om hon får upp ett spår så hon fick bara vara lös korta stunder. En gång sprang hon in i skogen och kom inte tillbaka när jag ropade så då blev jag lite orolig, tänk om hon får upp ett spår och drar iväg dit dom håller på och jagar. Men det tog bara ca en halv minut så kom hon, men dom 30 sekunderna var långa :-)). Jag vet ju att de som hon bodde hos tidigare hade henne lös när dom var ute och gick så jag vill ju att hon ska få vara lös hos oss också, hon är ju jätteduktig att komma tillbaka, men man är ju rädd om henne, man vill inte att det ska hända henne något. Hon är otroligt snäll mot andra hundar, det kom springande en från en gård när vi var ute och gick, hunden kom fram och dom nosade på varandra. Nu ska jag ta och dammsuga lite och kanske torka golven, ska jobba i morgon och följa med sonen och hämta en bil som han köpt, sedan vill man ju inte städa, fredagar ska man bara laga mat och ta det lugnt!!

Inga kommentarer: