fredag 28 november 2008

Ringde till en arbetsgivare igår!!

Det är konstigt, när folk har frågat om jag jobbar mycket så har jag sagt att jag jobbar ca 3-4 dagar i veckan hos hemtjänsten, bara för det så har jag inte jobbat något på hela veckan utom idag då dom ringde och frågade om jag kunde jobba kväll. Det händer ofta att när jag säger någonting så blir det sen tvärtom. I alla fall så ska det bli skönt att komma iväg och jobba, även om det är en fredag, det känns skönt att ha gjort något. Hade tänkt gå och lyssna på Anton Magnusson m.fl. i kyrkan ikväll, men det finns nog fler tillfällen som man kan lyssna på honom, hade varit intressant, han går ju på Örebro universitet och läser musik, heter det förresten "läser musik"?
Jag har sökt en tjänst som vårdare på psykiatrin avd. Skinnarbacken i Lindesberg. Ringde till föreståndaren igår och hörde mig för hur långt dom har kommit med alla sökanden. Många hade sökt sa han, men det var så att dom hade fått dragit tillbaka tjänsten för dom har anställningsstopp och någon annan inom lasarettet hade fått tjänsten, uppfattade det så. Men, han sa att dom var ute efter folk som kunde jobba per timme. Det var jag intresserad av naturligtvist!! Han frågade varför jag hade sökt tjänsten, och jag berättade att jag var intresserad av att arbeta med människor och att jag hade egna erfarenheter av psykiatrin personligen. Det tyckte han var positivt, att vårdarna kan identifiera sig med vårdtagarna och inte bara stigmatiserar dom. De som arbetar på behandlingshem för missbrukare har ofta en bakgrund som missbrukare , detsamma borde det vara inom psykiatrin, att en del av vårdarna har egen erfarenhet.
Jag skulle hellre ha samtalat med en som har erfarenhet av panikångest när jag gick på samtal för min. I alla fall, så skulle han höra av sig senare på något sätt.
Snart ska jag iväg på massage hos Agape innan jag ska iväg och jobba, det ska bli så skönt!!

Ha en trevlig helg!!

Inga kommentarer: