onsdag 19 november 2008

Tog en lång promenad!!

Var till syrran i dag och fikade en stund, morsan var också där. Kul att sitta och tjattra lite. När jag kom hem tog jag Roxy och Bizzy och gick en annan väg än vad jag brukar, hade mätt upp en sträcka på 4 km så det skulle bli 8 km när jag vänt och gått hem igen. Men när jag kommit dit jag hade tänkt vända tyckte jag att det vore skönt att gå vidare så jag fortsatte. När jag kom till en korsning blev jag osäker vart jag skulle gå så jag ringde min man och frågade honom. Han sa att det skulle bli en sträcka på ca 1,5 mil allt som allt. Jaja, tänkte jag och gick vidare. Långt var det, det tog oss 2 timmar nästan exakt att gå. När vi nästan var hemma började det snöa, det var mysigt när man var så pass välklädd som jag var. Stora flingor kom det ner. När jag kom hem var det bara att duscha, äta och åka till jobbet. Började jobba kl 3 till halv 10.
När klockan var halv 7 och vi hade ätit kände jag i kroppen att jag hade tagit en lång promenad, var rätt mör när kvällen var slut. Sista brukaren att lägga blev klart halv 10, sedan var det bara att åka hem och äta kvällsmat och eventuellt kolla på en film om jag orkar.

Inga kommentarer: