måndag 24 november 2008

Bilförsäkring!

Sitter här vid datorn idag och försöker hitta en bra försäkring åt min son som nyss har köpt sig en bil. Det finns många olika försäkringar, den lägsta årsbetalningen jag hittade var Länsförsäkringar med 7400 ca för en helförsäkring. Våran volvo har jag försäkrad på Akademikerförsäkringen, gick fortfarande i skolan när jag försäkrade den och det kostar mig halva priset för en helförsäkring där. Så man ser hur billigt andra försäkringsbolag också skulle kunna kosta, dom tjänar stora summor på oss försäkringstagare. Man blir nästan förbannad när man tänker på det, man har ju liksom inget val, man måste ju ha en försäkring på bilen. Och inte vill man teckna en halvförsäkring heller som kostar halva summan, det kan ju hända att man kör i diket eller krockar. Jag ska luska vidare i försäkringsdjungeln!!

Vilket väder förresten, det snöar och snöar, mysigt, men inte när man ska ut med hundarna, då känns det lite motigt. Det känns som det är nära till jul fast det är en månad kvar. Satte dit adventsljusstakarna i fönstren igår efter att jag dammat i fönstren, det är därför julkänslan kommer. Är ledig idag, har inget jobb förrän nästa vecka vad jag vet nu, men det kan ju komma, dom brukar ringa. Hoppas dom ringer så jag får jobba lite, känns inge kul att vara hemma!!
Vi ska åka och kolla på kakel till vår tvättstuga som vi håller på att göra iordning i källaren. Tror faktiskt att jag vill ha vitt med inslag av rött, vill ha lite uppiggande färg när jag ska tvätta :-)). Nu kommer min man hem, ska ner och kolla vad han vill!!

Ha en trevlig snöig kväll!!

Inga kommentarer: