fredag 9 oktober 2009

Ryggont :(

Satt i hallen med Roxy bredvid mig, klippte hennes klor. Kände plötsligt den välbekanta smärtan runt höftkammen ner mot skinkan och ut i ljumsken, nej, nej, inte nu. Försökte resa mig upp som inte gick så bra, sån fruktansvärd smärta. Känner hur det strålar som elektriska stötar ner utefter sidan på benet, en nerv i kläm förstås. Reser mig upp, får gå dubbelvikt ett tag medans det gör så in i helsikes ont, jäkla skit!!
Jaha, hur blir det här nu, man vet inte från gång til gång, antingen går det över efter ca 1 timme eller så kan det ta över 1 vecka innan värken försvinner. Jag har fått veta av en kille jag gått och fått behandling av att det antagligen är min SI-led som är problemet, många tror att det är ischias eller diskbråck. Brukar ha ett sånt här ryggskott 1 gång/år, men nu är det andra gången i år.
Jag vet ju att jag inte ska göra rörelser som gör att jag tänjer ut leder och ligament för mycket eftersom jag är överrörlig, men inte så lätt att tänka på det. Man gör ju det man måste i den situation man befiner sig i, satt som en groda på govet samtidigt som jag hängde över Roxy för att kunna klippa den där tassen som hon inte ville ge mig under sig. :)) Får skylla mig själv.
Har tagit 3 st 25 mg:s voltaren, men känner mig bara bedövad i kroppen, har lika ont i ryggen för det. När min pappa ringde och skulle höra hur det var med mig och jag sa att jag tagit 3 st Voltaren sa han; -det är för mycket! Och när min man kom hem sa han likadant, han hade hört min pappa berätta om 3 Danska idrottsmän som hade dött av för stor dos av Voltaren, hjälp. Kände genast hur kroppen började domna bort :)).
Så nu ligger jag här i sängen och skall kolla på en film på datorn, har varit uppe och rört på mig, vet att man ska göra det så man inte stelnar till, men jag är lite trött av tabletterna, vilka jag tagit helt i onödan känner jag :o..

Inga kommentarer: