torsdag 29 oktober 2009

Känner mig inte bekväm...

Vet att jag alldeles nyss har skrivit att jag trivs på mitt nya jobb (har försökt intala mig det), det gör jag på sätt och vis, arbetskompisarna trivs jag med, men...
Den här bloggen skapade jag för att skriva om "att leva här och nu", vilket jag inte gör just nu känns det som. Jag kan inte få fram den känslan alls, känner mig inte bekväm med det jag gör, jag håller på med något som inte är jag. Vad håller jag på med, försöker jag lura mig själv, försöker jag skapa något som inte går att skapa? Det blir ju inte bättre heller av att jag varje månad blir en klimakteriehäxa, helt tappar självförtroendet och det sociala.

Jag som vill må bra och hittade just det, börjar nu backa bakåt igen, varför? Jo, jag kände att jag började känna mig onyttig efter 2 månader som arbetslös, kände mig som ett mähä som inte gjorde nån nytta. Ändå hade jag bestämt mig, jag skulle få andra människor att må bra, skapa självhjälpsgrupper för människor som mått som jag, dvs haft ångest av något slag. Nu när jag mår bra ville jag hjälpa andra att må bra, för det går att bli fri från panikångest. Jag skulle börja arbeta med massage (går nu en massagekurs) för välbefinnandet, även gå en kurs i "hot stone massage", ha avslappningsbehandlingar för dom som bara vill varva ner och få känna sig ompysslade, och vet att jag kan det.
Då ringer de från Pool Media och undrar om jag fortfarande är intresserad av att jobba där, om jag kan komma på en anställningsintervju. Jag blir förstås tacksam och tackar ja, fast jag innerst inne vet att det inte kanske passar mig. Blir erbjuden provanställning efter en testvecka och sitter nu där och ringer och ringer i ett rum, med utsikt över en parkeringsplats.

Måste ta en funderare, eller måste jag det egentligen??

Inga kommentarer: