fredag 2 oktober 2009

Fredag m. städ och lite annat

I morse vaknade jag väldigt avslappnad, hade haft en så tydlig dröm, kanske berodde på den. Jag drömde att jagvar inne i ett hus där alla fönster var fördragna med långa gardiner, inte så mörka men mycket mönster i. Det var rätt tomt i huset för övrigt, men det var gardinerna som allt var fokuserat på. Jag gick omkring och ville dra isär gardinerna och få in lite ljus, i vissa rum gick det, i andra inte, konstigt!
När man läser om drömmar så symboliserar "hus" dig själv. Så jag tolkar den här drömmen med att jag vill få in lite mer ljus i mitt liv. Fönsterna var väldigt höga och smala i drömmen, undrar vad det betyder? Kanske jag har för snävt liv, för lite intressen och för lite umgänge? Kanske det finns för smala öppningar i mitt liv, vilket gör det svårt att komma ut i livet, kanske åldern har betydelse där, det kanske finns för "smalt" (för litet) utbud med jobb mm? Ja, detta med att tyda drömmar är inte lätt, men ibland är dom så tydliga.

Nu är jag inne i en sådan där jobbig PMS-period, då jag förvandlas till en klimakteriehäxa. Jag vill inte, försöker verkligen stå emot, men vad hjälper det, lite kanske. Det värsta är att jag vill helst inte synas när jag blir sån här, vill helst springa genom Ica utan att behöva prata med nån :(. Jag får sånt dåligt självförtroende när jag är sån här, konstigt hur det kan bli?? Men jag måste säga att det har blivit bättre sedan jag började med mina lååånga promenader varje dag, då tillverkas det mer serotinin och man blir gladare och tillfreds. Jag känner mig inte alls lika deppig nu så det är skönt :)).

Inga kommentarer: