fredag 18 september 2009

Panikångest!!

När jag lyssnar på Lars Winnerbäcks text "Jag får liksom ingen ordning", så vill jag bara säga; Tack! Han skriver såna texter så man blir så rörd, han skriver såna ärliga texter, texter som många säkert känner igen sig i. Satt och tittade på Skavlan ikväll och Lars Winnerbäck sjöng sin nya låt. Man får rysningar när man lyssnar på hans texter.
Jag har mått så bra och MÅR bra idag, förutom att någonting hände idag när jag och min man var på Lindemarken, jag fick världens panikångestattack. En attack som jag inte har haft på över 1 år. Jag kände innan vi åkte att jag var fruktansvärt trött, lika trött och spänd som jag var den första gången jag fick min första panikångestattack för över 20 år sedan. MEN, jag tänkte; "det går över". Men det blev bara värre och värre ju längre tid vi var på marken, jag blev yr, kände som jag skulle svimma, det gungade under fötterna. Sen kände jag att det inte gick längre, adrenalinet brände i kroppen, kändes som luften höll på att ta slut, jag höll på att tappa kontrollen fullständigt. Jag tog tag i min man och sa att nu får jag en riktig panikångestattack. Han sa åt mig att gå en sväng eftersom vi precis stannat och pratat med hans son och barnbarn, men jag sa att jag ville inte gå själv för jag kände hur jag höll på att tuppa av. Han följde med mig och vi gick mot kiosken vid järnvägsstation, jag höll på att svimma så jag fick böja mig ner. Kände att paniken ökade och blev rädd, vad skulle hända nu? Vi fortsatte att gå mot kiosken, han gick in och köpte en cola och jag följde sakta efter, kände att paniken avtog, likaså den jobbiga andningen. När jag fått i mig lite cola så började det avta och likaså spänningen i kroppen. Jag har gått runt nu i ett par veckor och varit superspänd i kroppen, känt att något är på gång, men kunnat hantera det. När panikångesten gick över så försvann all spänning också, det var som att någonting behövde ventileras. Sedan mådde jag bra igen, som om ingenting hade hänt, verkligt märkligt!

Inga kommentarer: