söndag 20 september 2009

Snart mormor!!

Uj vad tiden går, på måndag ska jag bli mormor om tiden stämmer, men det är väl inte så troligt, de flesta förstföderskor brukar ju gå över tiden. Jag längtar verkligen tills de ringer och säger att jag måste komma och ta hand om R:s barn för att de måste till BB, vad pirrigt!!

Det känns samtidigt väldigt overkligt att jag ska bli mormor, kan liksom inte fatta det, jag känner mig liksom inte så gammal som en mormor ska vara, eller som man vill vara, en mormor som går omkring med förkläde och pular i hemmet hela dagarna, en mormor med rosor på kinderna. Men rosor på kinderna det har väl de flesta mormödrar nu för tiden, men kanske inte av bullbak utan av för mycket arbete. De flesta moderna mormödrar idag har ju knappt tid att ungås med sina barnbarn för arbetet tar ju nästan all tid, sedan är det allt annat som ska göras på fritiden, det är golf och kurser och en massa som ska göras. Ja, det är inte lätt att få tiden att räcka till!Bild från Pia Niemis bok "Boken om mormor och morfar, tyckte den liknade mig och min man som snart blir "plastmorfar".

Inga kommentarer: