söndag 20 september 2009

Söndag!

Kom idag på att jag skulle ta och skriva till vårt fadderbarn som vi har nere i Indien. Läste först det senaste brevet jag fått av henne och fick se att hon redan är 16 år. Hon heter Lakshmi och vi har haft henne som fadderbarn sedan hon var 8 år. Hon är väldigt söt och det är kul att få rapport om henne och hennes familj varje år med fotografier på henne själv, samt en bild på hela familjen. Just nu läser hon polyteknik, vilket har med olika tekniska saker att göra vad jag kan förstå, kanske någon annan som vet lite mer detaljerat?? Hon skrev i senaste brevet att hon nu går i 10:e klass, vilket låter mycket tycker jag, men det är ju som i Sverige. Jag skriver på engelska och det blir ju som det blir, det är ju inte ofta man använder det Engelska språket. Jag hoppas hon förstår vad jag skriver :).
I det senaste brevet tackade hon för "the skippingrope", jag var tvungen att slå upp vad det betydde, hopprep.. skickade jag verkligen att hopprep sist? Hoppsan, det är bara det att hon är ju 16 år, kanske inte så kul att få ett hopprep när man är så gammal, ungefär som att Hanna skulle ha stått och hoppa rep för 2 år sedan :). I och för sig så var det nog ett år sedan hon fick paketet, men ändå. Tänkte faktiskt inte när jag skickade det att hon redan var så gammal, vi har ju bara kontakt ca 1 gång/år, stackars hon, hon måste ha skämts och blivit besviken när hon öppnade paketet. Men det är säkert någon av syskonen som fick användning av det, de är ju 4 stycken som är yngre än henne. Typiskt, borde kanske ha läst och tänkt till lite innan jag skickade hopprepet :)). Denna gång skickar jag lite nya kort på oss, då kanske hon förstår mig, jag har ju liksom blivit några år äldre :)).

Inga kommentarer: