onsdag 16 september 2009

Kattunge upphittad!


Idag vid lunchtid ringer min dotter som är i skolan och undrar om jag kan ta hand om en kattunge som de tagit hand om på mätstation vid Korsnäs. Det är vår granne som bor bredvid oss som jobbar där som hade hand om den just nu. Jag fick hennes telefonnummer och ringde dit. Det var en 8-10 veckorsunge de hittat, en grå och vit, jättesöt. Lite tilltufsad och skitig. Åkte då och hämtade den. Den var lite rädd i början när vi åkte bil, men när vi kom hem så hoppade den lilla direkt upp i kattställningen som vi har i köket efter vår andra katt som blev påkörd för några veckor sedan. Jag gav han/hon mat (vet ej könet än) och den åt med god aptit. Den verkar inte speciellt vild av sig, mer tam så jag undrar nu om någon känner igen denna lilla katt, eller om någon vet om någon saknar den. Den sitter just nu och tvättar sig på stolen under köksbordet och verkar nöjd med tillvaron.


Inga kommentarer: