måndag 28 september 2009

Måndag morgon

Vaknade klockan halv 8 i morse, tittade ut genom fönstret och ser solen skina. Kliver upp ur sängen, klär på mig ett par bekväma byxor och en lagom varm tröja för en långpromenad med hundarna. Går ut i hallen och sätter på mig min nya svarta vindtäta väst, sedan går jag in i köket och tar fram min MP3 och sätter den i öronen. Tar på mig skorna men tycker mig höra ett ljud, vad var det? Telefonen ringer, skyndar mig och svarar. - Hej mormor, hör jag i andra änden samtidigt som jag hör barnskrik i bakgrunden. Det är Robban, min dotters sambo som ringer och talar om att jag har blivit mormor klockan 10 i 8 nu på morgonen. Kan inte hålla mig, glädjegråten stockar sig i halsen, kan knappt få fram ett ljud. - Va roligt, får jag till slut fram, sedan blir det svårt att prata. Får sedan prata med Madde, hon har den lilla ligger vid bröstet, hör henne skrika, vilket härligt ljud :)!! Hon var trött Madde, det hade tagit lite tid, men allt är bara bra!
Ja, så nu är jag mormor, känns en aning overkligt, men jättekul. Jag ska få komma och se den lilla i dag på eftermiddan när de kommer hem. Ja, de kommer hem redan nu på eftermiddan, ska bli så spännande!!

Inga kommentarer: