tisdag 8 september 2009

Motion

Jag har börjat med låååånga promenader igen med hundarna på morgnarna, jätteskönt. Behöver komma igång ordentligt, men det tar ett tag innan kroppen kommer igång. När jag sedan är hemma och har setat en liten stund gör det så förbannat ont nästan överallt, speciellt i fötterna, ländryggen och benen, kan knappt gå. Så nu ska jag prova med att gå varje morgon och se om det går över.

Jag går upp ca 7.00, sedan bär det iväg på en 1 1/2 timmes promenad, lagom att sedan komma hem och äta frukost. Jag har en runda som är jättebra, inga bilar så långt ögat når, hundarna kan gå hur dom vill utan att behöva tänka på att gå åt sidan.

Idag träffade vi på ett gäng får, de var så roliga. Först blev de rädda när Bizzy och Roxy började skälla, de for iväg av bara farten. Men helt plötsligt så stod de där igen allihopa och glodde på oss, de var väl en ca 10-15 st, stod där med öronen på skaft och tittade som små fån :-). Sedan började hundarna skälla igen eftersom fåren tittade så på dem, och fåren iväg igen, man såg bara bakdelarna på dem när de sprang över en kulle, sedan var de borta. Vi fortsatte, jag vände mig om och där såg jag några huvuden som stack upp igen, kikandes på oss. Det såg så kul ut.

Snart kommer Madde och ska äta frukost med mig, ska bli så kul att prata lite...

1 kommentar:

Mia S sa...

Promenader är skönt för kroppen !

Kram kram ♥