lördag 20 februari 2021

Hästar får oss att må bra.

Hästen kan läka oss människor. En väldigt bra artikel om hur hästen kan hjälpa oss att slappna av och minska stress bla när vi umgås och rider på hästar. Det är därför som jag känner mig så stark och avslappnad när jag står på marken efter en ridtur 🙂. Älskade hästar 🥰! Kloka hästar 🥰!

Idag red jag och en tjej på Kalle och Kitty. Det blev nästan bara skritt, det är så avkopplande. Vi red ca 8 km, och under turen träffade vi 5 andra hästar på vägen. En av dem brukade Kitty åka och träna med på banan förut. De tyckte det var kul att träffa dem tror jag, de ville knappt gå därifrån 🥰.

De första 3 km hade jag alldeles för korta stigbyglar, det kändes som jag satt fast, inte bekvämt alls, och framförallt kändes det som jag inte skulle få ur fötterna om det hände något. Jag ringde ägaren till Wilma, han kom ut och hjälpte mig fixa det, Kitty kan ha lite svårt att stå still ibland 🙂. Blev sån skillnad sen. Inte kul att rida när det inte känns bekvämt. 

Läs gärna länken där uppe ☝🙂🥰.




Inga kommentarer: