fredag 5 februari 2021

Tömkörning

 




Idag tömkörde jag Kalle och Kitty bettlöst. Vill prova om jag kan rida Kitty utan bett, vore skönt för henne. Kalle vet vi redan att han kan 🙂. Först gick jag med Kitty, vi gick både på vägar och gården. Hon var så duktig, travare som hon är ville hon gå fort men hon drog ner på takten efter en stund. Fint väder och ute på ett gärde, klart hon tycker det är kul. Ska nog ta en ridtur i morgon 🙂. 

Pappa ringde mitt i promenaden så vi blev stående stilla säkert i 10 min, men det klarade hon, men hon backade flera gånger,  men stilla stod hon jättelänge medan vi pratade 😍.

Kalle får ju lite separationsångest så han ville hålla koll på Kitty i början, men han tyckte nog också det var kul att gå på gården så det var nog det som vägde över till slut, han gick och kollade i det soliga vädret 🙂🌞.

Inga kommentarer: