måndag 15 februari 2021

Ljudbad

 I torsdags förra veckan var jag på ljudbad som min syster håller i . Man ligger på en madrass och får sköna filtar på sig så allt blir så behagligt som det bara kan bli. Det enda som lyser i lokalen är värmeljus som lyser i små lyktor som hänger i taket. Det är som en liten grotta 🛖. 

Marie börjar med Tibetanska skålar och leder oss ner i avslappning, från fötterna ända upp till skalpen, sedan sätter hon igång. Det är förutom Tibetanska skålar även kristallskålar som det blir fantastiska ljud av och indiantrummor, gonggong, havsljud, regnljud mm. 

I slutet började hon spela på ett stränginstrument och då hände nåt så fantastiskt, det var som det strålade glädje från mitt ansikte och upp ovanför mitt huvud....eller om det var tvärtom, jag minns inte riktigt. Men jag fick sån otrolig lyckokänsla som jag nog aldrig känt förut. Det kändes som jag hade ett leende från öra till öra så jag var tvungen att känna på min mun. Men jag kändes dom vanligt, sån konstig känsla, jag kände mig så lycklig så jag skulle kunnat skrika rakt ut 😅🤣😀. Innan det hände tänkte jag på mitt barnbarn Isabel, kanske jag kände hennes glädje för hon är alltid glad 🤔😀 . Hoppas hon känner så och jag hoppas jag får uppleva det mera. Men samtidigt kändes det lite otäckt för det kändes ett tag som jag skulle bli hysteriskt glad 😂.





Inga kommentarer: