tisdag 2 februari 2021

Kittys tänder

 Kom på att jag har inte skrivit hur det gick med Kittys tänder. Jag fick hit en veterinär som gick igenom tänderna på både Kitty och Kalle. Kalles tänder såg bra ut så det gjorde hon inget med. Men Kitty hade hakar längst bak så de slipade hon ner. Sist Jenny, vår vanliga och bästa veterinär, var här i juli hade Kitty även foderinpackningar på både höger och vänster sida mellan ett par tänder, men nu såg det bra ut på vänster sida men fortfarande på höger sida. Det var ingen inflammation så hon tog bara bort lite foderrester. Och det var väldigt lite som satt fast. Det var jätteskönt, kanske det är morötterna i alla fall som rensar lite, precis som med hundar 🙂.

Idag var jag med en kompis,  samma som var här häromdagen och provade att träna markträning med hästarna, ut och gick med hundarna på sjön. Det var längesedan jag gjorde det. Rollo såg lite skeptisk ut, han såg inte så road ut, han vill nog helst vara i skogen 🙂 . Det var skönt ute, synd bara att inte solen var framme som den skulle vara.

Jag funderar fortfarande på detta med att hyra in en häst, vet inte vad jag ska göra. Kanske Kalle skulle bli glad, tror han saknar Freja, de stod ju och putsade varandra så mycket 😔. Kitty är inte så mycket för närhet, men jag såg de stod och grejade lite med varandras halsar härom morgonen. Jag tror det är Kalle som försöker. Han är lite nafsig och bufflar lite på sista tiden. Jag tror han är frustrerad över nåt, det är inte likt han. Jag ska arbeta lite mer med honom  men det är ju så kallt och jag fryser så om mina fingertoppar, får sån värk när jag har frusit ett tag. Jag kanske analyserar för mycket som vanligt,  jag känner in mycket hos hästarna. Men jag tror det vore bra med en häst till i flocken 🐎.



Inga kommentarer: